Service Level Agreement (SLA) controleren of opstellen

Als clouddienstverlener heb je een zorgplicht om een “goede” dienstverlening te leveren. Het is dus verstandig om duidelijk uit te werken wat je wel en niet gaat doen. Zo’n uitgewerkt contract wordt een Service Level Agreement (SLA) genoemd. Dit kan als apart contract worden aangeboden of als standaard onderdeel van de offerte.

Vraag informatie aanOntmoet onze specialisten

Advies nodig over een SLA?

Een SLA specificeert welk niveau van dienstverlening er wordt toegezegd. Dat gaat dus verder dan in ‘gewone’ contracten. Wat er in de SLA beschreven staat en hoe gedetailleerd de SLA is, verschilt enorm per organisatie en hangt ook af van hoe complex en cruciaal de afgenomen diensten zijn.  Het is bij een SLA belangrijk dat je goed definieert wanneer sprake is van een schending van de gedane toezeggingen. Én wat daar de gevolgen van zijn.

Heb je advies nodig bij het opstellen of controleren van jouw SLA? ICTRecht kan je organisatie hiermee van dienst zijn. Onze specialisten hebben jarenlange ervaring met het controleren en opstellen van SLA’s.

Neem contact met ons op

Aandachtspunten voor jouw SLA

Met een SLA schep je duidelijkheid naar jouw klanten toe. Heb je gedacht aan de volgende aandachtspunten?

  • Staat in je overeenkomst voor welke configuratie- en beheerzaken jij verantwoordelijk bent?
  • Maak je backups? En omschrijf je in de overeenkomst hoe vaak je backups maakt, wat je backupt en hoe vaak je de backups test?
  • Definieer je in jouw SLA duidelijk waar je garanties op geeft?
  • Heeft je SLA een boetebeding of compensatieregeling? Regelt dit wanneer er een boete verschuldigd is?
  • Wat versta je onder ‘support’ en hoe ver gaat dit?
  • Heb jij je responstijden bij problemen en ondersteuning duidelijk gedefinieerd?
Lees meerLees minder

Zelf een SLA maken?

Je kunt ervoor kiezen om zelf een SLA te maken. Hiervoor kunt je gebruik maken van onze generator. Aan de hand van het invullen van een vragenlijst, wordt een standaard SLA voor je gegenereerd.

Naar de documentenshop
ICTRECHT Illustratie 2 vrouwen - Petrol RGB

"ICTRecht heeft haar waarde meer dan bewezen. Snel en duidelijk in de communicatie. Helder in het advies!" 

- Air Miles

Meer informatie ontvangen?

Bel ons voor meer informatie op telefoonnummer: 020 663 1941 (voor ICTRecht Groningen: 050 209 3499). Een bericht achterlaten via het formulier kan ook: een van onze juridisch adviseurs neemt dan contact met je op.

Wanneer je een aanvraag bij ons doet, volgt altijd eerst een vrijblijvend kennismakingsgesprek: telefonisch, bij ons op kantoor of bij jou op locatie.

Laat je gegevens achter