Service Legal Agreement (SLA) controleren of opstellen

U heeft als clouddienstverlener een zorgplicht om een “goede” dienstverlening te leveren. Het is dus verstandig om duidelijk uit te werken wat u wel en niet gaat doen. Zo’n uitgewerkt contract wordt een Service Level Agreement (SLA) genoemd. Dit kan als apart contract worden aangeboden of als standaard onderdeel van de offerte.

Vraag informatie aan Ontmoet onze experts

Advies nodig over een SLA?

Een SLA specificeert welk niveau van dienstverlening er wordt toegezegd. Dat gaat dus verder dan in ‘gewone’ contracten. Wat er in de SLA beschreven staat en hoe gedetailleerd de SLA is, verschilt enorm per organisatie en hangt ook af van hoe complex en cruciaal de afgenomen diensten zijn.  Het is bij een SLA belangrijk dat u goed definieert wanneer sprake is van een schending van de gedane toezeggingen. Én wat daar de gevolgen van zijn.

Heeft u advies nodig bij het opstellen of controleren van uw SLA? ICTRecht kan uw organisatie hiermee van dienst zijn. Onze specialisten hebben jarenlange ervaring met het controleren en opstellen van SLA’s.

Genereer snel een standaard SLA in onze documentenshop

Zelf aan de slag met uw SLA?

Met een SLA schept u duidelijkheid naar uw klanten toe. Heeft u gedacht aan de volgende aandachtspunten?

  • Staat in uw overeenkomst voor welke configuratie- en beheerzaken u verantwoordelijk bent?
  • Maakt u backups? En omschrijft u in de overeenkomst hoe vaak u backups maakt, wat u backupt en hoe vaak u de backups test?
  • Definieert u in uw SLA duidelijk waar u garanties op geeft?
  • Heeft uw SLA een boetebeding of compensatieregeling? Regelt dit wanneer er een boete verschuldigd is?
  • Wat verstaat u onder ‘support’ en hoe ver gaat dit?
  • Heeft u uw responstijden bij problemen en ondersteuning duidelijk gedefinieerd?
Lees meerLees minder

"ICTRecht heeft haar waarde meer dan bewezen. Snel en duidelijk in de communicatie. Helder in het advies!" 

- Air Miles

Meer informatie ontvangen?

Bel ons voor meer informatie op telefoonnummer: 020 663 1941 (voor ICTRecht Groningen: 050 209 3499). Een bericht achterlaten via het formulier kan ook: een van onze juridisch adviseurs neemt dan contact met u op.

Wanneer u een aanvraag bij ons doet, volgt altijd eerst een vrijblijvend kennismakingsgesprek: telefonisch, bij ons op kantoor of bij u op locatie.

Laat uw gegevens achter