Themadag online marketing en cookies

Om adequaat met direct marketing en cookies om te kunnen gaan, is het voor de FG onmisbaar om kennis paraat te hebben over direct marketing, profiling en de werking van cookies. Leer in deze dagtraining over het juridisch kader om zo te kunnen adviseren over deze onderwerpen. Aan de hand van een casus wordt de opgedane theorie in de praktijk gebracht. Deze themadag wordt verzorgd door trainers uit het werkveld.

Training in het kort

Locatie:
Amsterdam
Kosten:
€ 520 exclusief btw
Datum:
17 december 2020
Duur:
6 uur
Tijd:
10:00 uur - 17:00 uur
Informatie:

Deze themadag bestaat uit de trainingen 'Online marketing en cookies I: DM en profiling', 'Online marketing en cookies II: technische aspecten van cookies' en 'Cookies en cookieverklaringen'.

Online marketing en cookies I: DM en profiling
Direct marketing verwijst naar de instandhouding van de (commerciële of charitatieve) relatie tussen een organisatie en betrokkene, bijvoorbeeld door het ontwikkelen van een op het individu gericht klantprofiel. Het hebben van een dergelijk profiel is voor veel organisaties belangrijk, zodat er gerichte aanbiedingen gedaan kunnen worden. Betrokkenen kunnen echter bezwaar maken tegen verwerkingen van persoonsgegevens ten behoeve van direct marketing doeleinden. Om hier adequaat mee om te kunnen gaan, is het voor de FG onmisbaar om kennis paraat te hebben over direct marketing en profiling.

Na het volgen van deze training weet u:

  • Welke vormen online marketing kan aannemen
  • Wat het juridisch kader is voor online marketing
  • Welke rechten een betrokkene heeft met betrekking tot online marketing
  • Welke plichten organisaties hebben wanneer zij doen aan online marketing

Na het volgen van deze training kunt u:

  • Beoordelen of sprake is van profiling
  • Adviseren over de te gebruiken grondslag en de privacyrechtelijke randvoorwaarden voor verschillende vormen van online marketing

Online marketing en cookies II: technische aspecten van cookies
Het gebruik van cookies en andere tracking technieken is op internet aan de orde van de dag. De achterliggende technologie is daarbij zeer geavanceerd en biedt vele mogelijkheden. Met cookies worden uitgebreide profielen opgebouwd om zo advertenties op maat te kunnen aanbieden. Bijzondere aandacht heeft daarbij het concept retargeting, waarbij cookies worden afgestemd op specifieke eerdere acties zoals een half-afgeronde aankoop. Voor een FG is het van groot belang om te begrijpen hoe cookies werken zodat hij/ zij gedegen advies over cookiewetgeving en marketingactiviteiten kan geven. 

Deze training wordt verzorgd door Philip Keckeis, Director International Operations en Robin Day, Solution Architect bij TradeTracker.

Na het volgen van deze training kunt u:

  • De werking van cookies kernachtig omschrijven
  • Basistechnieken voor het opbouwen van profielen beschrijven
  • De inzet van cookies voor marketing en reclame duiden

Cookies en cookieverklaringen
Cookies worden veel gebruikt door allerlei organisaties. Deze organisaties zijn verplicht om bezoekers bepaalde informatie te geven over het gebruik van cookies. Als basisregel geldt bovendien dat voor de meeste cookies toestemming gevraagd moet worden. Op deze basisregel zijn echter ook de nodige uitzonderingen. 

Aan de hand van een casus wordt de opgedane theorie in de praktijk gebracht.

Na het volgen van deze training kunt u:

  • Benoemen welke wettelijke verplichtingen er gemoeid zijn met het gebruik van cookies
  • Adviseren over de inrichting van cookietoestemming
  • Zelfstandig een cookieverklaring opstellen

Doelgroep: 
FG's, DPO's, privacy officers en iedere andere professional die (mede)verantwoordelijkheid draagt voor privacy binnen zijn/haar organisatie. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan (hbo/wo) juristen, compliance officers, data-specialisten en security/IT-managers.

Keurmerken:

Trainer

Linde Mensink

Juridisch adviseur

Linde Mensink werkt in ons privacyteam als juridisch adviseur. Binnen ICTRecht houdt zij zich bezig met de beantwoording van juridische vraagstukken op het gebied van privacywetgeving. Linde is...

Meer over Linde

Opleiding FG/DPO

Deze themadag vormt een onderdeel van de FG-opleiding en is ook los afneembaar.

Wilt u zich specialiseren als (aankomend) FG/DPO? Volg dan onze volledige opleiding. Daarmee doet u diepgaande kennis op over de Europese privacywetgeving (AVG) én ontvangt u direct toepasbare tips voor uw praktijk. In 4 maanden (12 trainingsdagen) stomen wij u klaar voor een positie als FG/DPO.

Een op maat gemaakt pakket van losse themadagen is ook mogelijk.

Lees meer over onze FG-opleiding
Academy goud@2x

Neem gerust contact op

Via onderstaand formulier kunt u informatie aanvragen of aangeven dat u gebeld wilt worden door ICTRecht Academy. Wij streven ernaar uw bericht binnen één of twee werkdagen te beantwoorden.