Altijd thuis voor aflevering pakketje

Wat een heuglijk nieuws las ik gisteren: er komt éindelijk een automaat die pakjes in ontvangst neemt voor mensen die naast het online shoppen ook nog een leven hebben.

Het moet bijna in de irritatie top 10 staan van de gemiddelde Nederlander: de eeuwige briefjes op de mat dat je niet thuis was toen de bezorger jouw pakketje wilde bezorgen.  En dat terwijl je echt maar heel eventjes de hond uitliet. Dergelijke situaties zijn natuurlijk niet meer van deze tijd.

De oplossing voor dit probleem is zeker geen ‘rocket science’ maar toch heeft het jaren geduurd voor het zo ver was. Wel gaat het nu ook direct in sneltreinvaart: bedrijven zoals PostNL en De Buren beginnen zogeheten pakjesautomaten.

Het pakje wordt bezorgd in een kluis, en de klant kan op het systeem van de automaat inloggen met zijn mobiele nummer en een naar de klant ge-sms’te code. Als alles juist is ingevoerd, opent de kluis en kun je het pakketje meenemen.

Bijkomend voordeel is dat de automaat 24/7 bereikbaar is. Zo ben je dus voor de bezorgdienst altijd ‘thuis’.

Ook Bol.com heeft een oplossing: zij laat haar klanten sinds gisteren de op Bol.com gekochte producten afhalen bij een Albert Heijn.

De grotere vestigingen van Albert Heijn zijn uitgerust met een afhaal- en retour punt.

Erg handig, en ik denk dat dit nieuws ook mijn collega’s blij maakt. Als fervent online shopper worden er meer dan regelmatig pakjes voor mij op kantoor bezorgd.  Dat is, zo lijkt het, snel niet meer nodig.

Terug naar overzicht