Home / Nieuws & Blogs / Dure telefoontjes voor Essent

Dure telefoontjes voor Essent

| 18 april 2014

Energiebedrijf Essent is flink op de vingers getikt na het overtreden van de telemarketingregels door het Bel-me-niet Register te negeren. Dit register heeft als doel consumentenirritatie over ongevraagde telemarketing te verminderen. Consumenten kunnen hun telefoonnummer inschrijven in het register zodat zij niet meer ongevraagd voor commerciële doeleinden gebeld worden. Essent heeft ondanks het register deze telefoonnummers niet uit hun belbestand verwijderd en toch deze consumenten opgebeld. De gevolgen hiervan voor Essent zijn niet mild, de Autoriteit Consument en Markt heeft fikse boetes opgelegd van in totaal €47.500,-.

Na het weekend zal ik een blog plaatsen over hoe je als websitebouwer wél binnen de grenzen van de telemarketingsregels kunt blijven en deze torenhoge boetes kunt voorkomen.

Voor nu wenst ICTRecht u fijne paasdagen!