Home / Nieuws & Blogs / PERSBERICHT - JuriBlox wil juridische markt wakker schudden

PERSBERICHT - JuriBlox wil juridische markt wakker schudden

| 30 juni 2016

Amsterdam, 30 juni 2016 -  Met de lancering van JuriBlox wordt vandaag de juridische dienstverlening uitgedaagd om te veranderen. JuriBlox is een bedrijf met een online product (Software as a Service) voor de professionele markt; advocaten, bedrijfsjuristen, notarissen, inkopers en accountants. De missie is om deze doelgroep te ontzorgen door het automatiseren van juridische documenten en processen, waardoor tijd vrijkomt om de creativiteit en expertise van deze professionals te laten gelden bij meer complexe zaken en advies.

Steven Ras, partner bij ICTRecht: “We zien dat Nederland ten opzichte van het buitenland enorm achterblijft op de markt van legal tech en innovatie in de juridische sector. Daarnaast hebben we gemerkt dat de sector terughoudend is met softwareontwikkeling omdat men risico’s wil vermijden. Afgezien van het aanstellen van enkele innovatiemanagers bij grotere advocatenkantoren en enkele juridische startups, gaan de ontwikkelingen niet snel genoeg in Nederland. Het wordt tijd om te innoveren als juridische professional: doe je dat niet, dan is het een kwestie van tijd voordat de techniek je inhaalt.”

Dat er behoefte is aan dit soort dienstverlening, is al langere tijd duidelijk. “We merken een sterke behoefte uit de markt om de juridische praktijk, het maken documenten, efficiënter te maken. We hebben JuriBlox opgericht zodat we deze groep bedrijven en organisaties kunnen helpen innoveren. Sneller werken, niet meer tegen uurtje factuurtje, een betere kwaliteit en werken met up-to-date juridische bepalingen voor het vormen van eigen maatwerk standaarddocumenten vormen de basis”, legt Niels Winters, business manager van JuriBlox uit.

JuriBlox wil met zijn online documentenplatform de legal techmarkt veroveren en in 2020 marktleider zijn binnen Europa. Dit doen zij door een betere kwaliteit neer te zetten dan de huidige bestaande tools en de gebruiker een grote mate van vrijheid te geven om bijvoorbeeld zelf templates aan te maken. Het aanmaken van juridische documenten via JuriBlox gaat veel sneller, waardoor gebruikers meer tijd overhouden voor andere zaken, zoals het geven van advies aan klanten, praktische zaken en de echte punten op de "i" zetten.

Lees hier het volledige persbericht.

Noot voor de pers
Voor meer informatie: ga naar www.juriblox.nl. Voor interviewverzoeken en vragen kunt u contact opnemen met Niels Winters, business manager JuriBlox B.V. en bij afwezigheid Steven Ras t: 020 - 229 33 45 e: info@juriblox.nl

Wat is JuriBlox?
Het bedrijf is opgericht door de eigenaren van ICTRecht, Arnoud Engelfriet en Steven Ras. ICTRecht is een juridisch adviesbureau op het gebied van ICT- en internetrecht. ICTRecht heeft zich in 10 jaar tijd neer weten te zetten als een belangrijke nichespeler binnen zijn rechtsgebied. Dit is mede tot stand gebracht door het pionieren met de inzet van software om gemakkelijk documenten te creëren via generatoren. Arnoud Engelfriet en Steven Ras hebben ervoor gekozen deze innovatie breed beschikbaar te maken door JuriBlox als een gedegen bedrijf neer te zetten en de software door te ontwikkelen tot wat JuriBlox nu is.