Home / Nieuws & Blogs / Crisis? Welke crisis?

Crisis? Welke crisis?

| 26 maart 2012

Zonnig nieuws voor de webwinkelier!

De consument trekt zich namelijk op dat gebied niet al teveel  van de crisis aan, zo bleek vorige week uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2011-2, het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen.

Consumenten bestellen steeds vaker producten en diensten via internet. In totaal zijn in 2011 bijna 78 miljoen online bestellingen gedaan, een stijging van 13% vergeleken met 2010. Deze groei komt vooral door de stijging van het aantal bestellingen per persoon. Men koopt dus vaker en daarmee meer!

De groei is niet alleen te danken aan onze oude vertrouwde pc. Ook de M-commerce (kopen via je mobiele telefoon) is in opkomst, en dat is terug te zien in de cijfers. Het wordt op deze manier immers nog gemakkelijker om online te bestellen, waardoor men dat ook eerder doet.

Wat wel opvalt is dat het gemiddelde bedrag waarvoor men online besteld, blijft dalen. Gaf men vroeger in één keer bijvoorbeeld 100 euro uit, nu verspreid men ditzelfde bedrag over meerdere bestellingen.

Om u als webwinkelier nog eens extra blij te maken: het onderzoek wijst uit dat de groei in de webwinkelmarkt in 2012 zal blijven stijgen. De stijging zal vooral te merken zijn in de segmenten speelgoed, witgoed en huishoudelijke apparatuur.

Meeliften met de stijging van de webwinkelmarkt? Zorg ervoor dat u ‘flash sales’, ‘daily deals’ en ander soort acties aanbiedt. Ook een efficiënte en vooral snelle verzending zal uw business doen opbloeien.

Tot slot: koester uw trouwe klant! De groei zal vooral van hen komen en niet van nieuwe klanten.

Succes!